MINI Guard Blog


Hírek, érdekességek az autók világából!

 

Magyarország kedvenc autója.


Mégpedig azért nem, mert nincs egyértelmű válasz: más modell vezeti az újautó-toplistát, ezen belül más a flottavásárlók és más a magánvevők kedvence, továbbá megint másként néz ki a használtimport összetétele is.

Az év első harmadában 13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Magyarországon - a kedvező adatokat a lízingszövetség mellett a gépjárműimportőrök egyesülete is üdvözölte. Utóbbi attól - érthető módon - már jóval kevésbé boldog, hogy a használtimport is pörög, sőt, kétszer ekkora növekedést felmutatva a négyhavi, 36,1 ezres darabszám épp a másfélszerese az újautópiacon mértnek.

Nem csak a darabszámban és a dinamikában, hanem a méret- és márkaösszetételben is óriási a távolság a két szegmens között, az árról és a vevőkör különbözőségéről nem is beszélve. Míg a használtimport célközönségét gyakorlatilag teljes egészében a magánszemélyek jelentik, addig az újautópiacon eladott járművek negyede sem (24 százaléka) kerül a háztartásokhoz, a többi - a 15-20 százalékra taksált reexporton túl - flottakezelőkhöz, cégekhez, illetve állami szerveknél áll szolgálatba. Tavaly az év egészében ennél valamivel nagyobb, 27 százalék volt a magánvevők aránya.

A teljes újautópiacon a Skoda Octaviák viszik a prímet, majd az Opel Astrák, a Ford Focusok és a Suzuki Swiftek j önnek. Csak áprilist vizsgálva az látszik, hogy a nemrégiben piacra dobott Suzuki Vitara már megelőzte a Swiftet - igaz, mindössze 10 darabbal úgy, hogy 212-re került rendszám.

A Suzuki visszatért az első helyre


Ha csak a magánvásárlókat nézzük, akkor a Suzuki a legnépszerűbb újautómárka, az esztergomi japán autókból áprilisban az itthon eladott mennyiség több mint felét, 350 darabot magánszemélyek vásárolták meg. A Toyoták és Daciák esetében hasonló, közel kétötödös a magánvásárlók aránya a negyedik hónapban, míg az újautópiacot vezető Ford esetében csupán 12 százalék, a Skodánál pedig 9. Az Opel népszerűbb a magánvevők körében, ott a vásárlói kör negyedét adták az elmúlt hónapban. Mindez azt is jelenti, hogy a céges- és flottavásárlók körében áprilisban a Skoda Octaviák, Ford Focusok és Opel Astrák a legkedveltebb modellek.

Autópiaci top márkák (2015. jan.-ápr.) Helyezés szerint:

új Darab  Használt Darab
1. Skoda 2918 VW 4589
2. Opel 2811 Ford 3736
3. Ford 2551 Opel 3538
4. VW 2082 BMW 3315
5. Suzuki 1850 Mercedes 1841
6. Nissan 1105 Audi 2601
7. Dacia 1093 Renault 1841
8. Toyota 1063 Mazda 1682
9. Kia 1014 Toyota 1466
10. Mercedes 768 Peugeot 1346


Ha csak a magánvásárlókat nézzük, akkor a Suzuki a legnépszerűbb újautómárka, az esztergomi japán autókból áprilisban az itthon eladott mennyiség több mint felét, 350 darabot magánszemélyek vásárolták meg. A Toyoták és Daciák esetében hasonló, közel kétötödös a magánvásárlók aránya a negyedik hónapban, míg az újautópiacot vezető Ford esetében csupán 12 százalék, a Skodánál pedig 9. Az Opel népszerűbb a magánvevők körében, ott a vásárlói kör negyedét adták az elmúlt hónapban. Mindez azt is jelenti, hogy a céges- és flottavásárlók körében áprilisban a Skoda Octaviák, Ford Focusok és Opel Astrák a legkedveltebb modellek.

Miközben az új autót vásárló háztartások esetében visszaszerezte első helyét a Suzuki, addig a használtpiacon a német modellek a nyerők. A használtan behozott autók márkatoplistáját a VW vezeti, de nagyjából 10-10 százalék jut a Fordnak, Opelnek és a BMW-nek is. A modelltoplistán a 3-as BMW-k a befutók, majd a VW Passatok, Golfok, Ford Focusok következnek, de a felső tízbe befértek még az 5-ös BMW-k és az A6-os Audik is.

Visszatérve az újautópiacra, éves összevetésben látványos a hobbiterepjárók térnyerése, a január-áprilisi, 23 százalékot közelítő részarányuk nem egészen 4 százalékponttal magasabb 2014 hasonló időszakánál. (Itt érhető tetten az új Suzukik és a Dacia Dusterek népszerűsége.) A minik kivételével ugyanakkor a legtöbb szegmens súlya csökkent, a legnagyobb részesedéssel - 35 százalék feletti súllyal - továbbra is az alsó középkategória bír.

A használtimportban ezzel szemben a felső középkategória viszi el a darabszám negyedét, de nincsenek sokkal lemaradva az alsó közepesek sem, míg az egyterűek a forgalomba helyezett mennyiség közel ötödét adják. A tavalyihoz képest a szegmensek közötti megoszlásban annyi változás történt, hogy kissé nőtt az alsó közép súlya, főként a felső közép rovására.


Írja a napi.hu